Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

czwartek, 17 listopada 2011

Warka #2 - PudlaS'owy Milk Stout Kawowy

Jako że jestem miłośnikiem kawy, nie mogłem oprzeć się pokusie stworzenia piwa z dodatkiem tego właśnie napoju bogów :) Błędem moim jest nietrzymanie się gatunków piwa na samym początku mojej piwowarskiej przygody. Błąd ten będzie naprawiony w przyszłości (patrz kolejne warki).

Informacje podstawowe


Data warzenia: 21.01.2010
Fermentacja: Górna
Zawartość ekstraktu: 12 BLG
Brzeczka nastawna: 22 litry


Surowce

Słody:
Słód Pilzneński 3-5 EBC - 3kg
Słód Monachijski typ II 20-25 EBC - 1,4kg
Słód Carahell 20-30 EBC - 0,45kg
Słód Caraaroma 300-400 EBC - 0,25kg
Słód Carafa typ I 800-1000 EBC - 0,25kg

Chmiele:
Chmiel Marynka - 30g
Chmiel Lubelski - 20g

Drożdże:
Safbrew T-58

Dodatki:
250g kawy przepuszczonej przez ekspres ciśnieniowy
250g laktozy
Wywar z przypraw: cynamon, kardamon, goździki

Zacieranie

45 minut w 62°C
60 minut w 72°C
5 minut w 78°C

Chmielenie
30g Marynki - 70 minut
20g Lubelskiego - 15 minut

Fermentacja

7 dni burzliwa
14 dni cicha

Refermentacja
125g glukozy


Wszystkie słody oprócz słodu Carafa typ I wsypałem do wody o temperaturze 65°C i rozpocząłem pierwszą przerwę. Słód Carafa typ I dodałem dopiero pod koniec drugiej przerwy po negatywnej próbie jodowej.
Laktozę dodałem na początku chmielenia, a od razu po zakończeniu chmielenia dodałem kawę.
Piwo to zostało podzielone na 2 części w proporcjach 17l i 5l. Do 5l dodałem wywar z przypraw korzennych.
Piwo wyszło całkiem przyzwoite, mi bardziej odpowiadała wersja z przyprawami:)

Printfriendly