Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

niedziela, 18 marca 2012

Warka #11 - PudlaS'owy Stout Owsiany

Browar znów na chodzie. Rok 2012 rozpoczynam czarnym brytyjskim akcentem. Nastąpiły drobne zmiany w sprzęcie. Zrezygnowałem z fermentacji w szklanym balonie i przeskoczyłem  do standardowego fermentatora z tworzywa. Zobaczymy, czy ta zmiana wpłynie pozytywnie na moje wyniki. Receptura tego piwa powstała w oparciu o katalog BJCP, a dokładniej Oatmeal Stout oraz o przepisy innych piwowarów domowych (głównie chodziło o zawartość owsianki). Receptura tego piwa prezentuje się następująco:



Informacje podstawowe


Data warzenia: 17.03.2012
Data butelkowania: 27.03.2012
Fermentacja: Górna
Zawartość ekstraktu: 14,8 BLG
Brzeczka nastawna: ok. 26 litrów


Surowce

Słody:
Słód Pale Ale 5,5-7,5 EBC - 4kg
Słód Caramunich typ I 80-100 EBC - 0,5kg
Słód karmelowy ciemny Caraaroma 300-400 EBC - 0,25kg
Słód palony Carafa typ I 800-1000 EBC - 0,2kg
Palone ziarna jęczmienia 1100-1200 EBC - 0,2kg

Dodatki niesłodowe:
Płatki owsiane błyskawiczne - 0,8kg

Chmiele:

Chmiel goryczkowy Marynka - 15g 
Chmiel aromatyczny Fuggles - 30g

Drożdże:
Safale S-04

Zacieranie
90 minut w 65-68 °C
10 minut w 72°C
5 minut w 78°C

Chmielenie
30g  Fuggles + 15g Marynki  - 60 minut

Fermentacja
10 dni burzliwa

Refermentacja
150g glukozy

Uwagi
Słód palony Carafa typ I oraz palone ziarna jęczmienia dodałem na początku przerwy dekstrynującej (po podgrzaniu do 72°C).

W przepisie podałem 15g Marynki. Ja użyłem 10g chmielu goryczkowego z własnych zbiorów. Sądząc po ilości goryczki, jaką dostarcza może to być Magnum.
Butelkowania dokonałem 10 dni po dodaniu drożdży. Fermentację cichą jak na razie nadal pomijam.  W momencie butelkowania piwo miało jeszcze 3,5 BLG.


Niestety, pomimo wszystkich znaków zapowiadających bardzo przyzwoite piwko, ponownie wyszedł kwas.
No cóż, nie poddajemy się i walczymy dalej. Warka zdecydowanie do powtórzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly