Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

środa, 7 grudnia 2011

Warka #10 - PudlaS'owy Dunkelweizen


Recepturę tego piwa popełniłem w oparciu o katalog BJCP, a dokładniej Dunkelweizen oraz o przepisy innych piwowarów domowych. Piwo zgodnie z planami miałem zabutelkować po 7 dniach od zadania drożdży, jednak z powodu drobnego poślizgu stało się to 3 dni później. Fermentację cichą jak na razie pomijam z powodu prześladujących mnie kwasów. Kiedyś pewnie do niej wrócę, ale muszę poprawić najpierw statystyki na moją korzyść. Piwko wyszło całkiem smaczne:)



Informacje podstawowe


Data warzenia: 31.10.2011
Data butelkowania: 10.11.2011
Fermentacja: Górna
Zawartość ekstraktu: 13,5 BLG
Brzeczka nastawna: 23 litry


Surowce

Słody:
Słód Pszeniczny Jasny 3-5 EBC - 2kg
Słód Pszeniczny Ciemny 14-18 EBC - 1kg
Słód Wiedeński 7-9 EBC - 1kg
Słód Monachijski typ II 20-25 EBC - 1kg
Słód  Carawheat 100-130 EBC - 0,3kg

Chmiele:
Chmiel Hallertau Tradition (DE) - 30g

Drożdże:
Safbrew WB-06

Zacieranie
60 minut w 42°C
15 minut w 52°C
30 minut w 62°C
45 minut w 72°C
5 minut w 78°C

Chmielenie
30g Hallertau Tradition (DE)  - 60 minut

Fermentacja
7 dni burzliwa

Refermentacja
250g glukozy



27.06.2012 - A tak prezentuje się mój Dunkelweizen:

Była to jedna z ostatnich butelek. Minęło ponad pół roku od warzenia, a piwko nadal dobre (choć trochę na pewno straciło, gdyż jak wiadomo pszeniczne najlepsze świeże).

2 komentarze:

  1. Chyba całkiem jasne jest :) Po zasypie wydawało mi się, że wyjdzie jak ciemny koźlak, Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie dość dobrze oddaje kolor:) Następnym razem wezmę pod uwagę dodatek słodu pszenicznego czekoladowego dla lepszego (ciemniejszego) efektu. Pozdrawiam

      Usuń

Printfriendly