Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

niedziela, 27 listopada 2011

Warka #8 - PudlaS'owe Belgijskie Brown Ale


Recepturę stworzyłem w oparciu o style BJCP, jednak chyba przeglądając je, pomieszałem kilka nie wiedząc czemu:) najbardziej odpowiednim stylem do tego będzie pewnie Belgian Speciality Ale, czyli duża dowolność w tworzeniu. Niestety na razie nie mogę powiedzieć, czy warto jest zrobić to piwo, gdyż przez moje zaniedbanie doprowadziłem do powstania kwasu numer 4. Warka zdecydowanie do powtórzenia i zrelacjonowania.

Informacje podstawowe


Data warzenia: brak danych:)
Fermentacja: Górna
Zawartość ekstraktu: 17 BLG
Brzeczka nastawna: 22 litry


Surowce

Słody:
Słód Pilzneński 3-5 EBC - 3kg
Słód Wiedeński 7-9 EBC - 1kg
Słód Monachijski typ I 12-17 EBC - 1kg
Słód Abbey Malt 40-50 EBC - 1kg
Słód  Belgijski Karmelowy Ciemny Special B 400 EBC - 0,5kg

Chmiele:
Chmiel Marynka - 30g
Chmiel Lubelski - 30g

Drożdże:
Safbrew S-33

Zacieranie
0 minut w 45°C
30 minut w 62°C
60 minut w 72°C
5 minut w 78°C

Chmielenie
30g Marynki - 90 minut
30g Lubelskiego - 15 minut

Fermentacja

20 dni burzliwa (nie miałem czasu, żeby zlać, co się na mnie później zemściło. Miałem zlać po 7 dniach od razu do butelek, przy następnej próbie tak pewnie uczynię)

Refermentacja
200g glukozy

Poniżej możecie zobaczyć moją etykietę dla tej warki, która poszła na konkurs etykiet na Birofilia 2011. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że warka ta pójdzie zasilać kanalizację miejską...


1 komentarz:

  1. Czyli wypróbowałeś podejście wszystkich wielkich polskich browarów: Sprzedawać siki w ładnej butelce i etykiecie :D.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly